måndag 22 december 2008

Födelsedag och jul

Leif fyllde ju år häromdagen, och vi gjorde en mumsig tårta. (Jo, han fyller 25... tror han iaf! ;)



Receptet hittar ni här.

Henrik, Fredrik, Kicki och Tobbe var och hälsade på och hjälpte oss att äta upp tårtan :)


I övrigt har det blivit en del skidåkning (som man kan se på tidigare inlägg) och lite julpyssel. Julkort har blivit skickade, men nästan bara till familjen, fanns inte riktigt tid till annat :( Smakprov på julkorten kommer om några dagar, när de har kommit fram till mottagarna.


Kransen som Addis pysslade (från scratch!) för ett tag sedan finns nu äntligen på bild:


Jo, Addis klass anordnade ju en modevisning under skidtestarhelgen i Åre, och modevisningen blev väldigt uppskattad! Addis var speaker, och påbylsad som en liten björn; det var 20 minus ute!!!

Tor i landslagskläder från 70-talet, som reklam för Alpina Världscupfinalen i Åre 11-15 mars 2009.

Och så här fint var det häromdagen, utsikt från vår ytterdörr. (Notera den fina glittriga renen, som är en ren, oavsett om folk tycker att den ser ut som en hjort ;)

Nu vill vi önska alla som följer bloggen, en riktigt
GOD JUL!

6 kommentarer:

★Bauti sa...

Gratta Lif från mig.
Och det var presis så min verson av tårtan skulle se ut ;-)

Addis och Leif sa...

He he, vi gjorde den i tre lager för att udvika "Eruption", men jag svär på att din var liiiite godare, ihopgojsad som den var! :)

/A

Carina sa...

Grattis till Leif.
Vilken snygg dörrkrans du har gjort. Har funderat länge på att försöka mig på det, men jag kanske ska anlita dig istället. :-)

God jul till er alla, både lurviga och "olurviga" från familjen Carina

Anonym sa...

Fick Julkortet idag! Jättegulligt ju :)
God Jul!

Anonym sa...

God Jul!!

Unknown sa...

D va en rackarns smarrig tårta att kröna en go'dag i backen med......
D var oxå en av de mer "energitäta" tårtor jag intagit i min icke helt blygsamma tårtkarriär - haha!
Väntar med spänning på Dobrins Bageris nästa spännande alster!!

GNÅ - tvåtusennio!
/Don Federico