fredag 6 mars 2009

Hundar


Satt på ett café och läste Faktum, Göteborgs hemlösas tidning. Grinade som en unge när jag läste om deras levnadsöde, och om Carina, som faktiskt hade ett boende och som dagen innan hon dog, när hon skulle köpa en mobiltelefon i Nordstan, för att kunna ringa sin dotter, blev utkastad av två, vad det verkar som totalt okänsliga, väktare som vände upp och ner på hennes ryggsäck ute på trottoaren. Jag går över gatan, från det varma fiket där jag druckit en kopp te, mot "min" skomakare. Träffar på den här jättetrevlige norske mannen, med två ursöta, väldigt välmående hundar. Han hade all sin packning på en bagagevagn, var på väg till Danmark. Hans familj hade hjälpt honom, han skulle få bo i ett hus, han levde för sina hundar, mor och son, hon 6 år, han 5 månader, med malamute i sig. Mannen, jag frågade aldrig efter hans namn, beklagade sig över nån idiot på tåget från Norge, som tyckte han missskötte sina hundar. Det var de mest välskötta och sociala hundar jag träffat på länge. Hoppas det går bra för honom och dem.

1 kommentar:

Pixi sa...

Har en glad nyhet till er !!
Ni har vunnit hos mej!!! Grattis!! Kolla in hos mej o maila adressentill min hotmail! Kraaaam