lördag 4 april 2009

Bröllop på Nordiska Museet

Nu har utställningen "Bröllop" öppnat på Nordiska Museet i Stockholm, och vårt bröllop är med där! Vi är ett av fem brudpar som har med en bild, en berättelse och ett föremål. Idag var jag, mamma och Moa där och tittade (Moa är ju den som sytt min brudklänning och jacka) Bilderna är ganska dåliga, för min mobilkamera är inte den bästa i världen, men jag ska se om det inte går att få bättre bilder längre fram!

Fast först en bild på en ursöt hund i trapphuset på museet:
Det var då alltså fem montrar bredvid varandra, och här kommer två närbilder på vår monter:
Föremålet vi valde var min jacka (dels symboliserar den vårt bröllop ganska väl, och dels är den nästan det enda som inte är nerpackat i vårt förråd!). Bredvid är det en liten berättelse som beskriver vårt bröllop och förberedelserna till det.

7 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Åh vad roligt! Hur kom ni med där?

Anonym sa...

Men va roligt. Så passande för en BT brud som du. Commando wedding crashers är så stolta

Addis och Leif sa...

Vi har en kompis som jobbar på Nordiska, och hon ville egentligen ha in mig som föreläsare eller vadsomhelst, för att pusha lite för mig, men när utställningsansvarig hörde om vårt bröllop ville hon ha med det istället. Så på den vägen är det! :) Hoppas ju iofs att jag ska kunna använda det i min framtida marknadsföring som bröllopskoordinator...

Carina sa...

Åh, vad roligt! Hur länge kommer ni att pryda en plats där?
Kram

★Bauti sa...

Gud vad kul!!!!!
Grattis!

Addis och Leif sa...

Tack! Tror utställningen är där till september/oktober...

Tereza sa...

Oj, va roligt! Jättespännande! Hade gärna velat läsa er bröllopsberättelse. Finns den nånstans att läsa? Kram!